Wednesday 12 December 2012

Mealshakes - pengalaman saya sendiri

Assalamualaikum to all muslims..
Ok, arini nak cerita pasal mealshakes.. sebelum citer pasal benda lain, sy nak story experience saya sendiri dgn mealshakes..

Saya beli mealshakes ni ada 2 tujuan.. No1: Sebab Harraz, my eldest son, 6tahun umur dia, sangat2 kurus, slalu kena kutuk ngan tok abah dia.. org lain, main, main jgk.. time makan, makan.. tapi dia, masa main, main.. masa makan pun main.. takde rasa nk makan lgsung.. tp susu still on lah, agaknya dia bole tahan tu, sbb ada susu je lah.. bila dah ramai yg komplen, sape yg terasa?? harraz nk terasa?? hahah.. no way.. mestila mak die kann..

Bukan x bg makan, bukan x beli champs tu, bukan x paksa.. dah buat dah semua.. so bila dah kenal Shaklee ni, nak la try mealshakes.. lagipun, satu lg sebab No.1 saya ialah.. Khayra, memang bergantung pada cream dari klinik Balkhis, Kelantan.. dia x bole panas, cpt sgt ruam naik, merah2.. nk tdo kena garu sini, sane dulu..

Botol pertama, nampak effect pada si adik, kurang menggaru, tdo pun senang sket drpd sebelumnya.. harraz?? x berdegih org kelantan kata.. Sama je.. siap x abis susu dia kalau letak mealshakes.. (dalam hati rugi nak oii.. bukan sposem, dua posen..) tapi takpe.. kena sabar..

Pastu lelama, abis gak mealshakes tu. Walaupun harraz masih sama je, takde effect, sy fikir takkan sy nk give up dah kot.. mana tau kot botol pertama tu baru nk repair2 selera dia..so cakap ngan papa dia, kita belila satu lg botol ye, lgpun adik suka, n harap2 gatal2 adik makin baik..

Masukla botol kedua, kali ni, skali letak, separuh sudu je.. skrg dah dkt nk separuh habis, alhamdulillah.. akhirrrrrrrnya... hrz dah jadi mcm monster lapar.. dia dah kurang susu sbb keje cari makanan je.. :) Semalam menangis sbb saya tak belikan dia waffle.. sy x belikan sbb dia dh banyak sgt makan, takkan la lpr lg kot.. sy assume dia saje je ngade..

Kek coklat, satu tray kecik, sy beli hrga 5inggit lebih, abis licin dlm masa 2 hari je.. harraz sorg je makan.. nasik makan, sama byk dgn saya.. papa balik keje, mintak roti kaya dgn papa, 4 keping dia abiskan roti sandwich gardenia tu.. fuhh.. sukanyaaaaaaa saya :D

Dia x suka lauk lain selain ayam goreng, sayur memang jauh sekali la.. tp saya harap2 mealshakes dpt la topup kekurangan gizi tu sbb mealshakes ni diperbuat drp sayur2an dan buah2an, termasuk juga soya..

Okey.. tu pengalaman saya dan anak2 dgn mealshakes.. kita berusaha dan tawakkal kan.. syukur kalau berhasil.. kalau x berhasil kita kena terus mencuba, x boleh cpt give up..

Sesiapa nk cuba, nak tanya, bole pm saya di facebook sy, farrah salesgallery atau farrah irdawati..
nak whatsapp, sms pun boleh.. 012-9640188.. saya pengedar sah shaklee dgn ID 893984, nak bantu anda dalam menangani masalah berkaitan.. :) tima kaseyy

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...